Snön

Jag sitter och stirrar ut genom mitt fönster. Det har snöat kraftigt. Inga människor syns till någonstans.

En bil kommer körande i hög fart på vägen en bit nedanför huset. Bilen får sladd och voltar, hamnar på taket, glider en bit.

Jag reser mig. Tittar fortfarande ut. Inga människor, inga andra bilar.

Jag bestämmer mig för att springa ner till bilen.

När jag kommer dit är bilen tom.
Bilen har inte gjort några spår i snön på vägen.

Jag vänder mig om och tittar upp mot min lägenhet. Det står några och tittar ut genom mitt fönster. En man och en kvinna med ett litet barn på armen. Dom är alla bleka. Kvinnan vinkar.

Jag springer tillbaks till min lägenhet. När jag kommer in är det ingen där, men alla  fönster står öppna på vid gavel.

Snö faller i rummet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0