Den halte

När jag föddes stod en halt man i skuggan utanför sjukhuset.

Min far uppmärksammade honom genom ett fönster i korridoren. Min far stod i korridoren hela natten och såg mannen röka cigarretter, gå små korta vändor i vegetationen där han höll till. Han haltade svårt.

När det var dags för oss att åka hem efter ett par dagar på sjukhuset lösgjorde sig mannen ur skuggan och haltade till en bil. Bilen åkte efter oss i cirka tjugo minuter, sedan svängde den av  vid en rastplats och blev stående.


När min syster föddes två år senare var mannen tillbaka utanför sjukhuset.

Han åkte efter min far, mor och syster. Han vek återigen av vid rastplatsen.


När jag blev sjuk

stod han i mitt rum på sjukhuset,

andades.

Kommentarer
Postat av: Egoina

intressant :) jag själv inriktar mig på humor,,:)

2008-09-23 @ 16:43:04
URL: http://egoina.blogg.se/
Postat av: Bettina

e de sant ? :_)

2008-09-24 @ 13:33:32
URL: http://bettinabuchanan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0