Fjärde gatan, hus 2, höger sida

Jag är där nu.

Jag har omedvetet kramat ihop lappen/kartan till en boll i handen.

Varför måste detta ske?


Trasiga moln som driver över den grå himlen.

Duggregnet som en dimma över förorten. Det är mitt på dagen, folktomt. Folk är på jobbet.


Tittar upp mot det grå huset.


Jag hinner minnas lite.

Jag minns:

Min syster och jag dricker flädersaft. Kommer inte riktigt ihåg smaken.

Jag står förundrad vid en myrstack med en pinne i handen. Det luktar barr och kåda i skogen. Jag sticker inte pinnen i myrstacken som jag först tänkt. Jag vill vara snäll.

En rådjursfamilj i ett skymningslandskap.

Jag hinner le.



Nu.
Står jag vid porten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0