Insekt

Ett motellrum, en bra bit söderut. Gångavstånd till Medelhavet, här bara en skitig hamn. Rummet i ett nedgånget hus i ett mindre industriområde.

Har legat här i tre dagar nu, fortfarande inte hört något från uppdragsgivaren.


Legat och lyssnat till hamnsjåarnas loja arbetstakt utanför fönstret.


En insekt sitter på väggen, rätt stor, för mig okänd art.

När jag blundar en stund och sen öppnar ögonen sitter den i exakt samma position, men har flyttat sig närmare sängen.


När telefonen äntligen ringer är det mitt i natten. Jag tänder sänglampan. Jag tittar mot insekten innan jag svarar.

Den har flyttat sig ytterligare, ännu lite närmare mig nu.

När jag tittar på den börjar den plötsligt röra sig, den vänder sig blixtsnabbt, ett halvt varv. Nu sitter den med huvudet neråt.


Nu svarar jag i telefonen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0