Pappersmannen

För tre dagar sen.

En gestalt utanför min ytterdörr.

Halvmörker i trapphuset, jag såg inte så bra. Figuren orörlig.

Han hade ringt på. Någon hade ringt på.


Jag gick från dörren, satte mig att vänta en halvtimme. Jag var tyst. Inte ett ljud från trapphuset.

När jag tittade igen stod figuren kvar, orörlig, samma postion. Jag öppnade dörren.

En mansfigur i kartong, omsorgsfullt utskuren. En träkonstruktion fungerade som stöd bakom pappersmannen.


En lapp instucken i mannens hand, mellan hans utskurna fingrar.

Jag tog in pappersmannen och ställde honom i köket. Jag tog lappen från hans utsträckta hand, och läste:

"Du med fågeln Varför?

Många av oss blev rädda..

Vi har startat en grupp för oss som Du Skrämde..

så Du vet"


Kommentarer
Postat av: Gusthen

Kära Tom.

Jag hoppas för guds skull att du inte har fler duvor som behöver släppas fria.

2008-09-26 @ 13:09:06
Postat av: Gusthen

Snälla Tom. Inga fler fåglar nu.

http://www.vk.se/Article.jsp?article=223439

2008-10-16 @ 08:04:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0