Resa till Yena

Så ödsligt för mina ögon.

Ett grustag, lite skog bakom. En landsväg. Till höger: en bensinstation modell äldre. Tre män har börjat slåss utanför macken efter att ha stått och skrikit åt varann en stund. Jag tittar bort.

Landet jag är i påminner om men är inte Sverige. Jag hämtades i en grå gryning för två dagar sen. Chauffören sa inte mycket.

Jag sätter mig på huk. Männen har försvunnit bakom byggnaden, ser dom inte längre men jag hör uppjagade röster.

En skugga liksom flyter fram framför mig. Jag ställer mig upp men vänder mig inte om.

Han är här nu.

Jag fixerar blicken mot några låga tallar, stålsätter mig.


Nu vänder jag mig om.


Kommentarer
Postat av: Annika Granstedt

Tycker mycket om det du skrev! Spännande att se lite fina grejer och inte bara det generella grejerna som man kan se om hela tiden. ;)

2010-11-30 @ 10:21:45
URL: http://jade.se/paketresor/phuket

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0