Nanaak

Nanaak.

Den röd döden

Mi bror lr  ha kontktat Dig Jag är Nanaak. Min bror freträder ett tempel i tillv rons svävand utkant. Han lockar Dig dit, nästn dagligen numer

Han säer sig ha skickat Dig e sändebd.

Mannen, som kallads Ismael, mötte den röda döden inna han     fram.

Jag spttade virus i han ansikte.

N  a naak.

Min bror  vill ge Dig fågelskru d. Krympa Din tankar ner till    yttersta.

Hn tar mnniskor och gö r dem    djur. Dessa lever evigt fängslad på  hans markr.

Alla djur   ha ns skogar och i hans berg ha en gång varit människr.

Jag  ar smittad av pest. Den rö da död  een  ag hostar min   sjukdom i folk anleten. Min bror står     på tur.

De röd  vågorna som svalla r.

Naa n a k

Kommentarer
Postat av: Kaanan

[i]Med varsam hand jag stryker Dig

Sakta över näbbens kant

Dina fjädrar värmer inte än

Ja, det är visst och sant



Men snart är våren här, mina små

Ni flyger då över sten och mull

Jag ger er moln med sol uppå

Mjukt som hy, min Bärnstensgull!

[/i]

2009-02-17 @ 18:41:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0